USING PUBLIC MULTIMEDIA ONLINE SERVICES AND MOBILE APPLICATIONS IN TEACHING FUTURE LAW ENFORCEMENT OFFICERS
PDF (Ukrainian)

Keywords

multimedia online service
mobile application
future law enforcement officer
cadet
safety of life and health and labor protection

How to Cite

[1]
A. V. Trotsko, Y. M. Korotkova, and V. Y. Romashenko, “USING PUBLIC MULTIMEDIA ONLINE SERVICES AND MOBILE APPLICATIONS IN TEACHING FUTURE LAW ENFORCEMENT OFFICERS”, ITLT, vol. 86, no. 6, pp. 224–243, Dec. 2021, doi: 10.33407/itlt.v86i6.4300.

Abstract

The article summarizes and systematizes the experience of using free multimedia online services and mobile applications while teaching the discipline "Safety of Life and Health and Labor Protection" to future law enforcement officers. It is proved that today a lot of multimedia online services and mobile applications have been developed, they are publicly available and can be used creatively during the organization of all types of training sessions, but there is no experience in their usage in training future law enforcement officers. Considering this fact, a pedagogical experiment was organized and conducted within the study, the purpose of which was to identify the effectiveness of the above mentioned technologies while teaching the future law enforcement officers discipline "Safety of Life and Health and Labor Protection ". The following are defined and described as criteria for the effectiveness of course mastering: academic success, activity of educational and cognitive activity and motivation to master the discipline. According to certain criteria and indicators, three levels of mastering the educational material are identified and described: reproductive, productive and creative. While describing the main stage of the experiment, the work on such online services and mobile applications as: Google Classroom, Moodle, Plickers, Padlet, Learningapps, Zoom, Skype was analyzed. The advantages and disadvantages of their application are identified, as well as a comparative analysis of the capabilities of educational platforms such as Google Classroom and Moodle is done. As the part of the study, a chat-bot on the subject "Safety of Life and Health and Labor Protection" was developed and implemented to consult and provide the necessary information to cadets at any time convenient for them.

The results of the experiment proved that the active use of distance learning elements, free online services and mobile applications really helps to improve the level of academic success, activity and motivation for the applicants for higher education.

The study does not cover all aspects of the problem under study. Further analysis requires pedagogically valuable experience in the use of free multimedia online services and mobile applications in other developed countries with the aim of its creative application in the educational process of domestic higher education institutions.

PDF (Ukrainian)

References

В. Ю. Биков, С. М. Вернигора, А. М. Гуржій, Л. М. Новохатько, О. М. Спірін, та М. П. Шишкіна, "Проєктування і використання відкритого хмаро орієнтованого освітньо-наукового середовища закладу вищої освіти", Інформаційні технології і засоби навчання, т. 74, № 6, с. 1-19, 2019.

Р. С. Гуревич, "Мобільне навчання – нова технологія професійної освіти ХХІ століття", Вісник Луганського національного університету імені Тараса Шевченка. Педагогічні науки, № 20, с. 113-119, 2012.

С. В. Титова, "Мобильное обучение сегодня: стратегии и перспективы", Вестник Московского университета. Серия 19. Лингвистика и межкультурная коммуникация, № 1, с. 9–23, 2012.

Ю. В Триус, В. М. Франчук, та Н. П. Франчук, "Організаційні й технічні аспекти використання систем мобільного навчання", Науковий часопис НПУ імені МП Драгоманова. Серія 2: Комп'ютерно-орієнтовані системи навчання, № 12 (19), с. 53-62, 2012.

Ю. М. Богачков, А. В. Букач, та П. С. Ухань, "Комплексне застосування GOOGLE CLASSROOM для створення варіативних дистанційних курсів", Інформаційні технології і засоби навчання, т. 76, № 2, с. 290-303, 2020.

С. А. Волошинов, "Мобільні технології навчання у професійній підготовці майбутніх фахівців морського транспорту", Інформаційні технології і засоби навчання, т. 75, № 1, с. 108-121, 2020.

Л. В. Горбатюк, Н. В. Кравченко, Г. М. Алєксєєва, та Т. С. Розумна, "Мобільні додатки як засоби формування іншомовної лексичної компетентності студентів нефілологічних спеціальностей", Інформаційні технології і засоби навчання, т. 74, № 6, с. 150-164, 2019.

M. V. Ikonnikova, and O. O. Komochkova, "Modern online platforms and digital technologies in teaching linguistics in the us higher education practice", Інформаційні технології і засоби навчання, т. 73, № 5, с. 125-134, 2019.

Л. Л. Думачев, та Л. В. Смолина, "Использование мобильных приложений для развития иноязычных лексических навыков обучающихся в неязыковом вузе", Международный студенческий научный вестник, № 1, с. 38–38, 2017.

Г. В. Ткачук, та Т. В. Бондаренко, "Досвід використання віртуальної стіни Padlet у процесі проведення дистанційного практичного заняття", Науковий часопис Національного педагогічного університету ім. М. П. Драгоманова. Сер. 2. Комп’ютерно-орієнтовані системи навчання, Київ, Україна, Вид-во НПУ ім. М. П. Драгоманова, Вип. 20 (27), с. 102-107, 2018.

Г. А. Кучаковська, Д. М. Бодненко, та В. В. Прошкін, "Організація контролю та аналізу успішності студентів закладів вищої освіти засобами соціальних сервісів", Інформаційні технології і засоби навчання, т. 73, № 5, с. 135-148, 2019.

С. П. Величко, та Т. В. Руденко, "Застосування хмарних сервісів GOOGLE для моніторингу й оцінювання здорового способу життя студентів", Інформаційні технології і засоби навчання, т. 74, № 6. с. 96-110, 2019.

В. В. Білоус, "Мобільні додатки для навчання математики як засіб підвищення мотивації учнів молодшої школи", Відкрите освітнє е-середовище сучасного університету, № 3, с. 303-309, 2017.

Д. В. Борисенко, "Використання мобільних додатків при розроблені дизайн-продукту у навчанні майбутніх фахівців з дизайну", Інформаційні технології і засоби навчання, т. 68, № 6. с. 47-63, 2018.

H. Hoehle, and V. Venkatesh, "Mobile Application Usability: Conceptualization and Instrument Development", MisQuarterly, № 39 (2), pp. 435-472, 2015.

M. R. Bice, J. Carey, G. A. Brown, M. Adkins, and J. W. Ball, "The Use of Mobile Application to Enhance Learning of the Skeletal System in Introductory Anatomy&Physiology Students", International J. Kinesiology in Higher Education, № 27 (1), pp. 16-22, 2016.

T. Page, "Application-based mobile devices in design education", International Journal of Mobile Learning and Organisation, № 8 (2), pр. 96-111, 2014.

D. Parsons, "The future of mobile learning and implications for education and training", Increasing Access, pp. 217-229, 2014.

J. Bacca, S. Baldiris, R. Fabregat, and S. Graf, "Mobile augmented reality in vocational education and training", № 75, p. 49-58, 2015.

P. C. Keyes, R. H. Shroff, and W. Linger "Addressing Design Issues In Mobile Applications Supporting Ubiquitous Learning". [Електронний ресурс]. Доступно: https://repository.hkbu.edu.hk/cgi/viewcontent.cgi?referer=https://scholar.google.com/&httpsredir=1&arti cle=1001&context=ulip_ja. Дата звернення: Груд. 19, 2020.

B. W. Donavant, "To Internet or Not?: Assessing the Efficacy of Online Police Training". American journal of criminal justice. № 34 (3), pр. 224-237, 2009. [Електронний ресурс]. Доступно: https://www.researchgate.net/profile/Brian-Donavant/publication/225431164_To_Internet_or_Not_Assessing_the_Efficacy_of_Online_Police_Training/links/57896ca508ae59aa6675e43c/To-Internet-or-Not-Assessing-the-Efficacy-of-Online-Police-Training.pdf. Дата звернення: Груд. 19, 2020.

P. K. Manning, "Information technologies and police". Crime and Justice. № 15, pp. 349-398 [Електронний ресурс]. Доступно: https://www.journals.uchicago.edu/doi/abs/10.1086/449197. Дата звернення: Груд. 19, 2020.

А. М. Шелестова. "Онлайн сервіси як перспективні та альтернативні засоби навчання студентів ВНЗ України". Бібліотекознавство. Документознавство. Інформологія, № 2, с. 23-29, 2018.

Н. М. Болюбаш, "Педагогічне тестування в системі LMS Moodle", Інформаційні технології і засоби навчання, т. 60, № 4, с. 116-127, 2017. [Електронний ресурс]. Доступно: file:///C:/Users/user/Downloads/1726-Article%20Text-7794-1-10-20170929.pdf. Дата звернення: Груд. 20, 2020.

Е. В. Сидоренко, "Методы математической обработки в психологии". Санкт-Петербург: ООО «Речь», 2000. с. 350.


REFERENCES (TRANSLATED AND TRANSLITERATED)

V. Iu. Bykov, "Mobile space and mobile-oriented Internet environment: features of model representation and educational application", Informatsiini tekhnolohii v osviti, no. 17, pp. 9–37, 2013. Available: http://nbuv.gov.ua/j-pdf/itvo_2013_17_3.pdf. Accessed on: Jul 03, 2018. (in Ukrainian).

R. S. Gurevich, "Mobile learning is a new technology of professional education of the 20th century", Visnik Luganskogo natsIonalnogo unIversitetu ImenI Tarasa Shevchenka. PedagogIchnI nauki, no 20, pp. 113-119, 2012. (in Ukrainian).

S. V. Titova, "Mobile learning today: strategies and perspectives", Vestnik Moskovskogo universitetа, Serial 19, Lingvistika i mezhkul`turnaya kommunikacziya, pp. 9–23, 2012. (in Russian).

Yu. V Trius, V. M. Franchuk, and N. P. Franchuk. "Organizational and technical aspects of the use of mobile education systems", Naukoviy chasopis NPU imeni MP Dragomanova. SerIya 2: Komp'yuterno-orientovani sistemi navchannya, no. 12, pp. 53-62, 2012. (in Ukrainian).

Ju. M. Boghachkov, A. V. Bukach, and P. S. Ukhanj, "Integrated use of Google Classroom to create variable distance courses", Information Technologies and Learning Tools, vol. 76, no 2, pp. 290-303, 2020. (in Ukrainian).

S. A. Voloshynov, "Mobile learning technologies in the training of future specialists in maritime transport", Information Technologies and Learning Tools, vol. 75, no 1, pp. 108-121, 2020. (in Ukrainian).

L. V. Horbatiuk, N. V. Kravchenko, H. M. Alieksieieva, and T. S. Rozumna, "Mobile applications as a means of forming foreign lexical competence of students of non-philological specialties", Information Technologies and Learning Tools, vol. 4, no 6, pp. 150-164, 2019. (in Ukrainian).

M. V. Ikonnikova, and O. O. Komochkova, "Modern online platforms and digital technologies in teaching linguistics in the us higher education practice", Information Technologies and Learning Tools,vol. 73, no. 5, pp. 125-134, 2019. (in Ukrainian).

L. L. Dumachev, and L. V. Smolina, "The use of mobile applications for the development of foreign language skills of students in a non-linguistic institution", Mezhdunarodnyiy studencheskiy nauchnyiy vestnik, no. 1, pp. 38–38, 2017. (in Russian).

G. V. Tkachuk, and T. V. Bondarenko, "Experience of using the virtual wall Padlet in the process of conducting a remote practical lesson", u Naukovyj chasopys Nacionaljnogho pedaghoghichnogho universytetu im. M.P. Draghomanova. Ser. 2, Komp'juterno-orijentovani systemy navchannja, Kyjiv, Ukraina, Vyd-vo NPU im. M. P. Draghomanova, no. 20 (27), pp. 102-107, 2018. (in Ukrainian).

H. A. Kuchakovska, D. M. Bodnenko, and V. V. Proshkin, "Organization of control and analysis of student performance in higher education through social services", Information Technologies and Learning Tools, vol. 73, no. 5, pp. 135-148, 2019. (in Ukrainian).

S. P. Velychko, and T. V. Rudenko, "Using of cloud technologies Google for assessment of healthy lifestyle of studets", Information Technologies and Learning Tools, vol. 74, no 6, pp. 96-110, 2019. (in Ukrainian).

V. V. Bilous, "Mobile applications for teaching mathematics as a means of increasing the motivation of primary school students", Vidkryte osvitnje e-seredovyshhe suchasnogho universytetu, no. 3, pp. 303-309, 2017. (in Ukrainian).

D. V. Borysenko, "The use of mobile applications in the development of a design product in the training of future design professionals", Information Technologies and Learning Tools, vol. 68, no 6, pp. 47-63, 2018. (in Ukrainian).

H. Hoehle, and V. Venkatesh, "Mobile Application Usability: Conceptualization and Instrument Development", MisQuarterly, no. 39 (2), pp. 435-472, 2015. (in English).

M. R. Bice, J. Carey, G. A. Brown, M. Adkins, and J. W. Ball, "The Use of Mobile Application to Enhance Learning of the Skeletal System in Introductory Anatomy&Physiology Students", International J. Kinesiology in Higher Education, no. 27 (1), pp. 16-22, 2016. (in English).

T. Page, "Application-based mobile devices in design education", International Journal of Mobile Learning and Organisation, no. 8 (2), pр. 96-111, 2014. (in English).

D. Parsons, "The future of mobile learning and implications for education and training", Increasing Access, pp. 217-229, 2014. (in English).

J. Bacca, S. Baldiris, R. Fabregat, and S. Graf, "Mobile augmented reality in vocational education and training", no. 75, pp. 49-58, 2015. (in English).

P. C. Keyes, R. H. Shroff, and W. Linger "Addressing Design Issues In Mobile Applications Supporting Ubiquitous Learning". [Online]. Available: https://repository.hkbu.edu.hk/cgi/viewcontent.cgi?referer=https://scholar.google.com/&httpsredir=1&arti cle=1001&context=ulip_ja. Accessed on: December 19, 2020. (in English).

B. W. Donavant, "To Internet or Not?: Assessing the Efficacy of Online Police Training". American journal of criminal justice. no. 34 (3), pр. 224-237, 2009. [Online]. Available: https://www.researchgate.net/profile/Brian-Donavant/publication/225431164_To_Internet_or_Not_Assessing_the_Efficacy_of_Online_Police_Training/links/57896ca508ae59aa6675e43c/To-Internet-or-Not-Assessing-the-Efficacy-of-Online-Police-Training.pdf. Accessed on: December 19, 2020. (in English).

P. K. Manning, "Information technologies and police". Crime and Justice. no. 15, pp. 349-398 [Online]. Available: https://www.journals.uchicago.edu/doi/abs/10.1086/449197. Accessed on: December 19, 2020. (in English).

А. М. Shelestova. "Online services as promising and alternative means of teaching students of Ukrainian universities". Bibliotekarstvo. Dokumetoznavstvo. Informologiya., no. 2, с. 23-29, 2018.

N. M. Boliubash, "Pedagogical testing in the LMS Moodle system", Information Technologies and Learning Tools, vol. 60, no. 4, pp. 116-127, 2017. [Online]. Available: file:///C:/Users/user/Downloads/1726-Article%20Text-7794-1-10-20170929.pdf. Accessed on: December 19, 2020. (in Ukrainian).

V. Ye. Sidorenko, "Methods of mathematical in psychology". Sankt-Peterburg: Russia: Rech LLC, 2000. 350 p. (in Russian).

Creative Commons License

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.

Copyright (c) 2021 Юлія Михайлівна Короткова

Downloads

Download data is not yet available.