THE WAYS OF FORMING OF FOREIGN COMMUNICATIVE PROFESSIONAL COMPETENCY OF FUTURE TEACHERS OF FOREIGN LANGUAGES BY MEANS OF INFORMATION TECHNOLOGIES
PDF (Ukrainian)

Keywords

foreign communicative professional competency
information technologies
computer educational programs
internet projects

How to Cite

[1]
O. Y. Markheva, “THE WAYS OF FORMING OF FOREIGN COMMUNICATIVE PROFESSIONAL COMPETENCY OF FUTURE TEACHERS OF FOREIGN LANGUAGES BY MEANS OF INFORMATION TECHNOLOGIES”, ITLT, vol. 12, no. 4, Aug. 2010, doi: 10.33407/itlt.v12i4.83.

Abstract

The article is dedicated to the ways of forming of foreign communicative professional competency of future teachers of foreign languages by means of information technologies. The possibilities of introduction of interactive technologies are determined in the process of preparation of future teachers of foreign languages with the purpose to form in them subcompetencies which are a part of foreign communicative professional competency. The conditions of application of information technologies in the process of preparation of future teachers of foreign languages are also examined in the article.
PDF (Ukrainian)

References

Закон України «Про освіту» № 1060-ХІІ, із змінами від 11.06.2008 [Електронний ресурс]. — Режим доступу: http://www.osvita.org.ua/pravo/law_00. — Заголовок з екрана.

Закон України «Про національну програму інформатизації» від 04.02.1998 – ВР [Електронний ресурс]. — Режим доступу: http://zakon.rada.gov.ua/cgi-bin/laws/main.cgi?nreg=74%2F98-%E2%F0. — Заголовок з екрана.

Національна доктрина розвитку освіти України у ХХІ столітті (проект) / Міністерство освіти і науки України, Академія педагогічних наук України. — Київ: Шкільний світ, 2001. — 24 с.

План дій Ради Європи 2008–2011 (Ukrainian) [Електронний ресурс]. — Режим доступу: http:www.mfa.gov.ua/coe/ua/9958.htm. — Заголовок з екрана.

Овчарук О. Компетентності як ключ до оновлення змісту освіти //Стратегія реформування освіти в Україні: Рекомендації з освітньої політики. — К.: „К. І. С.”, 2003. — С. 13–39.

Intel® Навчання для майбутнього. — К.: Видавництво «Нора-прінт», 2005.

Мархева О. Є. Система формування іншомовної комунікативної компетенції в руслі кредитно-модульної системи // Збірник матеріалів П’ятої науково-практичної конференції «Актуальні проблеми і перспективи розвитку вищої освіти в Україні». — Кіровоград: КІК, СПІ «ПА». – НРЦ, 2005. — С. 35–36.

Gienow, Wilfried/Hellwig, Karlheinz (Hrsg.): Prozessorientierte Mediendidaktik im Fremdsprachenunterricht, Frankfurt: Lang, 1993.

Erdmenger, Manfred: Medien im Fremdsprachenunterricht Hardware, software und Methodik. [Електронний ресурс]. — Режим доступу: http://englischdidaktik. ewf. uni-erlangen. de/studyguides/downloads/Erdmenger Medien. pdf. — Заголовок з екрана.

GRÜNER, Margit/ HASSERT, Timm (1992): Einführung in den computergestützen Sprachunterricht. München: Goethe-Institut.

Heid, Ulrich: "Wortschatzlernen mit dem Computer. Was taugen die kommerzialisierten Vokabeltrainingsprogramme?" in: Sprache und Literatur in Wissenschaft und Unterricht, 58, 1986, р. 68–84.

Rösler, Dietmar (2000 ): "Fremdsprachenlernen außerhalb des zielsprachigen Raums per virtuelle Realität". In: Fritz, Gerd / Jucker, Andreas, 2000.

Пометун О. До питання досвіду впровадження інтерактивних технологій // Антологія адаптованого досвіду. Або для чого існують програми освітніх обмінів. — Рівне, 2004. — С. 133–135.

Engler, Lela-Rose (2001): "Deutsch lernen über das Internet. Die Möglichkeiten eines didaktischen Chats". [Електронний ресурс] / Linguistik online 9, 2/01. — Режим доступу: http//www.linguistik-online.de/9_01/Engler. html. — Заголовок з екрана.

Marx, Nicole / Langner, Michael (2005): Einleitung zum Themenheft: Die neuen Medien im Fremdsprachenunterricht. Zeitschrift für Interkulturellen

Fremdsprachenunterricht [Електронний ресурс] / 10 (1), 9 pp. — Режим доступу: http://www.ualberta.ca/~german/ejournal/MarxundLangner.htm. — Заголовок з екрана.

Steinig, Wolfgang/Frederking, Volker/Berghoff, Matthias/Junger, Werner (1998): "Fremde im Zug - Fremde im Netz: Ein interkulturelles Schreibprojekt". Zielsprache Deutsch 29, ss. 13–24.

Authors who publish in this journal agree to the following terms:

  1. Authors hold copyright immediately after publication of their works and retain publishing rights without any restrictions.
  2. The copyright commencement date complies the publication date of the issue, where the article is included in.

Content Licensing

  1. Authors grant the journal a right of the first publication of the work under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License (CC BY-NC-SA 4.0) that allows others freely to read, download, copy and print submissions, search content and link to published articles, disseminate their full text and use them for any legitimate non-commercial purposes (i.e. educational or scientific) with the mandatory reference to the article’s authors and initial publication in this journal.
  2. Original published articles cannot be used by users (exept authors) for commercial purposes or distributed by third-party intermediary organizations for a fee.

Deposit Policy

  1. Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) during the editorial process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work (see this journal’s registered deposit policy at Sherpa/Romeo directory).
  2. Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgement of its initial publication in this journal.
  3. Post-print (post-refereeing manuscript version) and publisher's PDF-version self-archiving is allowed.
  4. Archiving the pre-print (pre-refereeing manuscript version) not allowed.

Downloads

Download data is not yet available.