FORMING OF LOGICAL CULTURE AS STRATEGY IN THE PROCESS OF USAGE OF INFORMATION TECHNOLOGIES
PDF (Ukrainian)

Keywords

logical culture
strategy
informative space
information technologies
educational project

How to Cite

[1]
R. V. Lopatych, “FORMING OF LOGICAL CULTURE AS STRATEGY IN THE PROCESS OF USAGE OF INFORMATION TECHNOLOGIES”, ITLT, vol. 12, no. 4, Aug. 2010, doi: 10.33407/itlt.v12i4.78.

Abstract

The article is devoted to the problem of forming of logical culture in the process of usage of information technologies, namely of computer programs for upgrading of teachers’ preparation and application of logical culture as a strategy during the work with Internet resources. The special attention is paid to the educational project as one of effective types of work in the process of forming of logical culture.
PDF (Ukrainian)

References

Національна доктрина розвитку освіти України у ХХІ столітті // Освіта. — 2001. — 11–18 липня. — С. 2–6.

Мета реформ у вищій школі: якість і доступність / Доповідь міністра освіти і науки І. Вакарчука на розширеній підсумковій колегії Міністерства освіти і науки України від 2.04.2009 [WWW документ]. URL http: // www.osvita-ua.net (10 травня 2009).

Пидкасистый П. И., Тищенко О. Б. Компьютерные технологии в системе дистанционного обучения // Педагогика. — 2000. — № 5. — С. 44–45.

Фіцула М. М. Педагогіка — Тернопіль: Навчальна книга – Богдан, 2003. — 192 с.

Intel Навчання для майбутнього. — К.: Видавництво “Нора-принт”, 2005.

Иванов Е. А. Логика. Учебник. — М.: ВЕК, 1996. — 210 с.

Марценюк С. П. Проблеми історії й теорії світової та української культури. — К.: УСДО, 1993. — 124 с.

Лаврешина Г. Ю. Формування логічної культури старшокласників у навчальному процесі. Автореф. дис. … канд. пед. наук: 13.00.09/ Криворізький держ. педагогічний ун-т. — Кривий Ріг, 2000. — 21 с.

Загальноєвропейські Рекомендації з мовної освіти: вивчення, викладання, оцінювання / Науковий редактор українського видання доктор пед. наук, проф. С. Ю. Ніколаєва. — К.: Ленвіт, 2003. — 273 с.

Лопатич Р. В. Формування логічної культури на комунікативно орієнтованому занятті // Педагогіка і психологія формування творчої особистості: проблеми і пошуки: зб. наук. пр./ Редкол.: Т. І. Сущенко (відп. ред.) та ін. — Київ–Запоріжжя, 2004. — Вип. 31. — С. 281–285.

Лопатич Р. В. Формування логічної культури як стратегії у студентів- філологів в контексті кредитно-модульної системі // Педагогіка і психологія формування творчої особистості: проблеми і пошуки: зб. наук. пр./ Редкол.: Т. І. Сущенко (відп. ред.) та ін. — Київ–Запоріжжя, 2004. — Вип. 33. — С. 286–290.

Authors who publish in this journal agree to the following terms:

  1. Authors hold copyright immediately after publication of their works and retain publishing rights without any restrictions.
  2. The copyright commencement date complies the publication date of the issue, where the article is included in.

Content Licensing

  1. Authors grant the journal a right of the first publication of the work under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License (CC BY-NC-SA 4.0) that allows others freely to read, download, copy and print submissions, search content and link to published articles, disseminate their full text and use them for any legitimate non-commercial purposes (i.e. educational or scientific) with the mandatory reference to the article’s authors and initial publication in this journal.
  2. Original published articles cannot be used by users (exept authors) for commercial purposes or distributed by third-party intermediary organizations for a fee.

Deposit Policy

  1. Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) during the editorial process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work (see this journal’s registered deposit policy at Sherpa/Romeo directory).
  2. Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgement of its initial publication in this journal.
  3. Post-print (post-refereeing manuscript version) and publisher's PDF-version self-archiving is allowed.
  4. Archiving the pre-print (pre-refereeing manuscript version) not allowed.

Downloads

Download data is not yet available.