PPEDAGOGICAL BASICS OF FORMATION OF FUTURE PHILOLOGISTS’ PROFESSIONAL COMPETENCE BY MEANS OF INTERNET TECHNOLOGIES
PDF (Ukrainian)

Keywords

Internet technology
electronic linguodidactics
professional competence

How to Cite

[1]
S. S. Danylyuk, “PPEDAGOGICAL BASICS OF FORMATION OF FUTURE PHILOLOGISTS’ PROFESSIONAL COMPETENCE BY MEANS OF INTERNET TECHNOLOGIES”, ITLT, vol. 30, no. 4, Sep. 2012, doi: 10.33407/itlt.v30i4.702.

Abstract

The topicality of the article is in studying pedagogical basics of formation of future philologists’ professional competence by means of Internet technologies, which takes place during the process of computerization of education, and which is accompanied by making corrections in the content of learning technologies as a result of significant changes in the pedagogical theory and practice of the process of teaching and upbringing. The aim of this paper is defining and description of pedagogical basics of formation of future philologists’ professional competence by means of Internet technologies. The article deals with highlighting of basic items of electronic linguodidactics, which helps to form future philologists’ professional competence in the aspect of usage in the educational process Internet technologies. Attention is focused on principles and methods, which are the most characteristic of electronic linguodidactics.
PDF (Ukrainian)

References

Аринбеков Т. И. Исследовательская деятельность студентов педагогических вузов в процессе решения планиметрических задач на построение как средство формирования творческого мышления : дис. ... канд. пед. наук : 13.00.02 / Аринбеков Турлыбек Ислямович. ― Омск, 2003. ― 232 с.

Балыхина Т. М. Методика преподавания русского языка как неродного (нового) / Т. М. Балыхина. ― М. : РУДН, 2010. ― 188 с.

Богомолов А. Н. Виртуальная среда обучения русскому языку как иностранному / А. Н. Богомолов. ― М. : Макс Пресс, 2008. ― 320 с.

Виноградов В. В. О языке художественной прозы : избранные труды / В. В. Виноградов. ― М. : Наука, 1980. ― 360 с.

Гарцов А. Д. Электронная лингводидактика в системе инновационного языкового образования : дис. ... д-ра пед. наук : 13.00.02 / Гарцов Александр Дмитриевич. ― М., 2009. ― 398 с.

Давыдов В. В. Теория развивающего обучения / В. В. Давыдов. ― М. : Директ-Медиа, 2008. ― 613 с.

Караулов Ю. Н. Русский язык и языковая личность / Ю. Н. Караулов. ― М. : Изд-во ЛКИ, 2010. ― 264 с.

Коджаспирова Г. М. Технические средства обучения и методика их использования / Г. М. Коджаспирова, К. В. Петров. ― М : Издательский центр «Академия», 2001 ― 256 с.

Котов Ю. И. Использование возможностей интернета в образовании инвалидов по зрению / Ю. И. Котов // Комп’ютерні технології та вища освіта людей з особливими потребами: Дистанційне навчання в системі соціально-трудової реабілітації. ― К. : Вища школа, 2002. ― 255 с.

Любичева Е. В. Персональные компьютеры и их использование при обучении русскому языку / Е. В. Любичева. ― Л. : ЛГПИ им. А. И. Герцена, 1990. ― 172 с.

Машбиц Е. И. Психолого-педагогические проблемы компьютеризации обучения / Е. И. Машбиц. ― М. : Педагогика, 1988. ― 192 с.

Поляков В. Н. Методика обучения русской орфографии с использованием персонального компьютера (на начальном этапе обучения студентов-иностранцев : дис. ... канд. пед. наук : 13.00.02 / Поляков Владимир Николаевич. ― М., 2004. ― 295 с.

Хорешман B. C. Теоретические аспекты учебно-познавательной деятельности с точки зрения компетентностного подхода / B. C. Хорешман // Информатика, вычислительная техника и инженерное образование. ― 2011. ― № 2(4). ― С. 22–29.

Щерба Л. В. Языковая система и речевая деятельность / Л. В. Щерба. ― М. : Едиториал УРСС, 2004. ― 432 с.

Щукин А. Н. Обучение иностранным языкам. Теория и практика / А. Н. Щукин. ― М. : Филоматис, 2004. ― 416 с.

Authors who publish in this journal agree to the following terms:

  1. Authors hold copyright immediately after publication of their works and retain publishing rights without any restrictions.
  2. The copyright commencement date complies the publication date of the issue, where the article is included in.

Content Licensing

  1. Authors grant the journal a right of the first publication of the work under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License (CC BY-NC-SA 4.0) that allows others freely to read, download, copy and print submissions, search content and link to published articles, disseminate their full text and use them for any legitimate non-commercial purposes (i.e. educational or scientific) with the mandatory reference to the article’s authors and initial publication in this journal.
  2. Original published articles cannot be used by users (exept authors) for commercial purposes or distributed by third-party intermediary organizations for a fee.

Deposit Policy

  1. Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) during the editorial process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work (see this journal’s registered deposit policy at Sherpa/Romeo directory).
  2. Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgement of its initial publication in this journal.
  3. Post-print (post-refereeing manuscript version) and publisher's PDF-version self-archiving is allowed.
  4. Archiving the pre-print (pre-refereeing manuscript version) not allowed.

Downloads

Download data is not yet available.