SEPARATE ASPECTS OF APPLICATION OF THE INTERNET-ORIENTED PEDAGOGICAL TECHNOLOGIES OF STUDIES OF CHEMISTRY
PDF (Ukrainian)

Keywords

Internet
pedagogical technologies
informatization of education
study of chemistry

How to Cite

[1]
O. M. Naumenko, “SEPARATE ASPECTS OF APPLICATION OF THE INTERNET-ORIENTED PEDAGOGICAL TECHNOLOGIES OF STUDIES OF CHEMISTRY”, ITLT, vol. 30, no. 4, Sep. 2012, doi: 10.33407/itlt.v30i4.691.

Abstract

The question of application of the internet-oriented pedagogical technologies is examined at the study of chemistry at high school. The novelty of the indicated technologies stipulates a requirement in forming of integral scientific methodology of application of facilities, receptions and methods of studies on the base of certain scientifically-methodical conception that determines general didactics principles and ideas of the use of information and communication technologies at school, co-operating and interpenetration with other pedagogical technologies. Pedagogical technologies are analysed as the special facilities of planning and diagnostics of educational process, that contain totality of forms, methods and facilities of studies, and also forms, kinds and control methods after an educational process, control and correction with the aim of the assured achievement of the forecast results of studies.

PDF (Ukrainian)

References

Биков В. Ю. Моніторинг рівня навчальних досягнень з використанням Інтернет-технологій : монографія / Биков В. Ю., Богачков Ю. М., Жук Ю. О. / за ред. В. Ю. Бикова, Ю. О. Жука. — К. : Педагогічна думка, 2008. — 128 с.

Жук Ю. О. Електронний підручник та проблема систематики комп’ютерно-орієнтованих засобів навчання / Ю. О. Жук, М. П. Шишкіна // Нові технології навчання : наук.-метод. зб. — К., 2000. — Вип. 25. — С. 44–49.

Жук Ю. О. Організація суб’єктно орієнтованого навчального середовища у дидактичному просторі "віртуальна лабораторія" [Електронний ресурс] / Ю. О. Жук // Інформаційні технології і засоби навчання. — К. : ІІТЗН НАПН України. — 2010. — № 3 (17). — Режим доступу до журн. : http://www.ime.edu-ua.net/em17/emg.html.

Науменко Г. Г. Деякі проблеми підвищення ефективності формування хімічних знань школярів із використанням інформаційної технології навчання / Науменко Г. Г., Науменко О. М // Комп’ютер у школі та сім’ї. — 2004. — № 7. — С. 15–17.

Науменко О. М. Комп’ютерно орієнтовані засоби навчання та інформаційна компетентність [Електронний ресурс] / О. М. Науменко // Інформаційні технології і засоби навчання. — К. : ІІТЗН НАПН України. — 2010. — № 3 (17). — Режим доступу до журн. : http://www.ime.edu-ua.net/em17/emg.html.

Науменко О. М. Основні ознаки комп’ютерно орієнтованого освітнього середовища і шляхи його формування [Електронний ресурс] / О. М. Науменко // Інформаційні технології і засоби навчання. — К. : ІІТЗН НАПН України. — 2011. — Том 4 (24). — Режим доступу до журн. : httl://www.jornal.iitta.gov.ua/index.php/article/view/520.

Педагогічний словник / за ред. академіка Ярмаченка М. Д. — К. : Педагогічна думка, 2011. — 516 с.

Стратегії реформування освіти в Україні: Рекомендації з освітньої політики / під заг. ред. В. Андрущенка; Розроблено за підтримки Програми розвитку ООН, Міжнародного фонду «Відродження», Ін-ту відкритого суспільства (Будапешт). — К. : КІС.

Бордовская Н. В. Педагогика. / Н. В. Бордовская, А. А. Реан. — СПб. : Питер, 2003. — 304 с.

Загвязинский В. И. Теория обучения: Современная интерпретация : учебное пособие / В. И. Загвязинский. — М. : Издательский центр "Академия", 2001. — 192 с.

Роберт И. Современные информационные технологии в образовании: дидактические проблемы; перспективы использования / И. Роберт. — М. : Школа-Пресс, 1994. — 205с.

Селевко Г. К. Современные образовательные технологии. — 2-е изд. / Г. К. Селевко. — М. : Народное образование, 2005. — 255с.

Authors who publish in this journal agree to the following terms:

  1. Authors hold copyright immediately after publication of their works and retain publishing rights without any restrictions.
  2. The copyright commencement date complies the publication date of the issue, where the article is included in.

Content Licensing

  1. Authors grant the journal a right of the first publication of the work under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License (CC BY-NC-SA 4.0) that allows others freely to read, download, copy and print submissions, search content and link to published articles, disseminate their full text and use them for any legitimate non-commercial purposes (i.e. educational or scientific) with the mandatory reference to the article’s authors and initial publication in this journal.
  2. Original published articles cannot be used by users (exept authors) for commercial purposes or distributed by third-party intermediary organizations for a fee.

Deposit Policy

  1. Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) during the editorial process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work (see this journal’s registered deposit policy at Sherpa/Romeo directory).
  2. Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgement of its initial publication in this journal.
  3. Post-print (post-refereeing manuscript version) and publisher's PDF-version self-archiving is allowed.
  4. Archiving the pre-print (pre-refereeing manuscript version) not allowed.

Downloads

Download data is not yet available.